Microsoft har besluttet, at de ikke længere vil udvikle deres løsning, Management Reporter, der følger med Dynamics GP. Management Reporter vil stadig være tilgængeligt, men bugs og andre issues vil ikke blive rettet.
“Large features like going fully to the cloud and other major enhancements will not be made to Management Reporter for Dynamics GP… Any pains you have experienced with MR will not be corrected,” siger Pam Misialek, Microsoft Dynamics GP marketing manager på Microsofts community site.
Killing it soft(ware)ly
Microsoft har understreget, at de ikke lukker ned for Management Reporter. De lukker kun ned for supporten og videreudviklingen.
Men det betyder på lang sigt, at Management Reporter langsomt bliver udfaset. Til sidst vil den forsvinde, fordi det ikke kan hamle op med brugernes behov og konkurrencen fra andre løsninger.
Hvad det betyder for dig, der bruger Dynamics?
Hvordan stiller det Dynamics-brugerne?
Skal du slå dig til tåls med en forkrøblet og usupporteret løsning, der kun bliver mere umoderne, som tiden går? Fx vil den aldrig komme i cloudversion.
Eller skal du se i øjnene, at når supporten forsvinder, så er det tid til at se sig om efter en anden løsning til din rapportering?
De fleste vil nok vælge den sidste mulighed. Bruger du Dynamics, skal du derfor snart til at se dig om, efter en ny rapporteringsløsning.
Hvordan finder man en erstatning?
Når man skal ud at finde en ny løsning til sin økonomifunktion, kan det være lige så uoverskueligt, som at finde den berømte nål i stakken af hø (eller et „computer easter egg„)
Her er tre råd, der hjælper dig på vej til at finde en erstatning for Management Reporter:
1: Se hvilke løsninger, der integrerer bedst med jeres eksisterede platform
Det er vigtigt, at dine forskellige løsninger kan arbejde sammen. Har du f.eks. allerede en Microsoft-strategi, bør du se efter løsning, der integrer med Microsoft. Når alle dine løsninger arbejder sammen, vil det daglige arbejde glide let, fordi du slipper for at overføre data fra en løsning til en anden. Den indledende implementering vil også gå hurtigere.
2: Træk på andres erfaringer og anbefalinger
Det er altid rart at få en sekundær og uvildig holdning. Spørg rundt i fora på nettet og læs rapporter fra analyseinstitutterne. Gartner er fx lige udkommet med en ny Magic Quadrant.
Se i Gartners modenhedsskala, hvor klar du er til at automatisere dine finansielle processer
3: Hvad er jeres behov?
Se din økonomifunktion efter i sømmene og vurder, hvad jeres behov er. Skal I kun bruge en rapporteringsfunktionalitet, eller vil du have en samlet løsning, der også indeholder proceshåndtering og automatiserer din budgettering, forecasting og konsolidering?
4: Sørg for at din nye løsning bliver supporteret mange år frem
Når du har fundet et par gode bud på erstatninger til Management Reporter, så undersøg om løsninger også bliver supporteret i mange år frem. Det ville jo være en skam at investere i en ny løsning, der også bliver lukket ned – for så er du jo på den igen.
Mens vi vinker farvel til MR
Nu, hvor vi er ved at tage afsked med Management Reporter, vil vi bruge anledningen til at sætte fjer i egen hat.
For har du en Microsofts platform og skal du finde en ny løsning, så kan Prophix faktisk være et oplagt bud.
Vi har 100% fokus på de behov, man har inden for controlling, og vi er 100% integreret med Microsoft Dynamics og Microsofts SQL Server. Du kan læse mere om Prophix og vores integration med Microsoft her.
God jagt på at finde en erstatning til Managment Reporter!