Prophix User Conference

Hvad vores kunder lærte os om CPM

CPM: Vi er lige kommet hjem fra vores årlige konference, som i år løb af stablen ude på prærien i Arizona i USA. Til Prophix User Conference møder vi en lang række kunder i øjenhøjde og høre deres ærlige oplevelser af Prophix.

Det kan være råt, men nødvendig at høre kundernesærlige mening. Men feedback er nøglen til at forbedre vores produkter og funktionalitet.

Her er hvad vi lærte af vores kunder om CPM (Corporate Performance Management) til Prophix User Conference 2016.

CPM bør være lige så intuitiv som apps på din smartphone

Vores kunder siger, at de har brug for at være i stand til let at navigere i deres CPM-løsninger, hvis de skal integrerer på tværs af andre afdelinger og forretningsområder i virksomheden – især hvis de er brugere uden finansiel baggrund.

Vi fokuserer selv meget på brugervenlig hed og mener, at finansiel data ikke bør være kompliceret at bearbejde. Vi mener også, at data bør præsenteres i et format, der hurtigt kan vise informationen på en klar og tydelig måde. Vores mål er, at vores software bliver lige så intuitiv og brugervenlig som dine favoritapps på telefonen. 

Det er forsat vigtigt med løbende support og træning

Til konferencen overhørte vi en kunde gennem mange år fortælle en ny Prophix-bruger, hvor vigtigt det er med løbende træning. Ellers kan det ske, at den nyindkøbte løsning ikke bliver brugt. Eller (værre endnu) administratoren forlader virksomheden, og der er ingen tilbage, der kender løsningen.

Vi vil blive ved med at udvikle Prophix Academy, vores online undervisningsplatform, så vores brugere kan få det optimale ud af deres løsning.

(Og tak til vores loyale kunde for de pæne ord)

Prophix User Confererence 3

 Økonomifunktionen har alle kompetencerne til at tage del i forretningsbeslutninger

Et af de gennemgående temaer til konferencen var, vigtigheden af klar indsigt i performance og den finansielle tilstand. Markedet udvikler sig hele tiden og hurtigere end før. Det betyder, at mange virksomheder skal være i stand til at justere sine planer hurtigt, hvis de tids nok skal udnytte en forretningsmulighed.

Vores tredje læresætning er derfor formuleret af vores COO, Alok Ajmera. Han sagde, at økonomifunktionen er helt unikt kvalificeret til at være virksomhedens kilde til indsigt og strategiske anbefalinger. Det ligger nemlig til økonomifolk at være analytiske og dygtige til at håndtere data. Derfor har de helt naturligt har kompetencerne til at være med til at diskutere forretningsbeslutninger.

Spørgsmålet er derfor, hvordan økonomifunktionen kan overbevise ledelsen om, at de bør investere i menneskelige og teknologiske ressourcer, der kan drive forretningen fremad? Måske skal det være temaet til næste års Prophix Conference?

Se flere billeder fra Prophix User Conference her

Prophix

Prophix leverer innovative budgettering- og rapporteringsløsninger, der automatiserer finansielle og operationelle processer.

Artikler udgivet af Prophix er skrevet i samarbejde med vores konsulenter og blogredaktionen.

Arkiv